tirsdag 18. mai 2010

Christinas historie!

Hei vet ikke hvor jeg skal begynne engang jeg..:(

her er iallfall vår historie:

Møtte mannen min i 2002 og vi forelsket oss:) vi var da 19 og 17 :) Året etter sommer 2003 giftet vi oss og fikk våres eget sted og bo:)
Alt var fryd og gammen..:) Søkte familie gjenforening fordi mannen min er fra irak. fikk familiegjenforening det første året og vi trakk en asyl søknad som han hadde inne hos udi fordi vi trengte ikke denne.

Vi giftet oss i norge og som alle som skal gifte seg ble det prøvet og det var inget problem..... familiegjenforeningen gikk helt fint det første året og vi var lykkelige:)
Så begynte 7 år med helvete fra udi og une og klager fram og tilbake og opp i mente....

Han fikk beskjed av udi om å komme å ta en tanntest som de utførte , noe han da selfølgelig gjorde. Den kom tilbake om de påstår at han er født i 78 noe han ikke er han er født i 84. Som de da selvfølgelig ikke trodde på. han hadde jo da hentet fødselsattest fra hjem landet sitt når vi skulle gifte oss... tok de ikke hensyn til han fikk da hentet pass noe som de ikke trodde på fordi det passet var visst lett å forfalske og fikk da beskjed om å hente et nytt type pass som de ville ha fordi d ikke gikk ann å forfalske da... Da gjorde han det men det har de ikke sett på engang... de har rett og slett bare bestemt seg for at han juger... okey??? helt vilt egentlig... der har han gjort alt de ber om og hentet to pass som forklarer hans id men de har bare bestemt seg... det har vært mange år fram og tilbake med klager og søknader osv... Hva mer kan han gjøre lissom??? vi har jo gjort alt de har bedt oss om??!!!

Måtte bare da etterhvert begynne å prøve å leve et forholdsvis normalt liv... han hadde arb og opphold tillatelse mens søknader var inne hos udi og han har ialle år jobbet og betalt skatt som hvem som helst vanlig nordmann.. Han er en godt integrert utlending i Norge.

2007 Så kjøpte vi oss hus og fikk da som alle andre i norge gjeld selfølgelig... og nå i 2009 kom vår vakre lille prins:) Familien vår er komplett:)

får da videre et brev fra une om at han ikke får bli og at han må reise hjem... Sønnen hans kan han ha kontakt med pr telefon brev internett osv fikk vi beskjed om i brevet.......... har dere hørt???????????? sønnen vår er 8 mnd lissom åssen i allverden kan han ha kontakt med han da??? dette er helt vilt vi søkte om omgjøring med brev fra helsestasjonen sønnen vår hører til og fra arb giver om at han hadde fast jobb dersom han fikk tilbake arb. tillatelsen sin.... men allikevel velger de å ikke høre på oss... når jeg prøver å ringe dit får jeg ikke snakke med noen og de er bare helt sprengt i hue hele gjengen... Har ikke ord på dette engang...:(

Så da blir jeg sittende igjen her med sønnen vår masse gjeld som må betales hver mnd alene.... noe som man vanligvis skulle vært to om... sønnen våres får ikke bli kjent med pappan sin på den måte han skulle og alt er bare dritt................. HATER UDI OG UNE.........................

dette er vår historie.... håper alle som har problemer med de kommer fram og vi får satt en stopper for dette...... Det er masse kriminelle og pikk pakk som ikke burde være her som de kunne sendt ut først assa....


vennlig hilsen en knust og snart splittet familie:(

3 kommentarer:

  1. Jeg håper at alt ordner seg. Det ser ut som folk fra UDI glemmer at de handler ikke med "saker" men med familier.
    Jeg kommer fra Latin Amerika, er gift med en nordmann og søkte om oppholdstillatelse nesten et år siden. Jeg venter fortsatt. Jeg mistet en jobbtilbud fordi UDI sa at hvis det var ikke 100% jeg kunne ikke få midlertidig jobbtillatelse, har ingen rett å velge en fast lege eller ta norsk kurset.Jeg kan ikke reise hjem heller. Jeg har en mastergrad (7 års utdannelse) og hadde lært norsk i mitt land før jeg flyttet her fordi jeg trodde at det var viktig for integrering.I tillegg snakker jeg 3 andre språk. Jeg har ikke lyst til å sitte hjemme uten å gjøre ingenting. Men de bryr seg ikke om det. Ingen kan gi meg et svar, de bare sier at de har en tvil om min ektemanns lønn og hvis han har nok penger for å forsørge meg. Problemet er, lønnens hans er høy nok. Derfor er vi er sikker at det var noe administrativ feil fra politiet fra vår by, som sendte papirene til Oslo. Om hvis det handler om penger, kan de ikke se at problemet er løst hvis jeg kan begynne å jobbe??!! Nå saken min er i køen i UDI i Oslo men ingen som er ansvarlig for den. Jeg er rett og slett veldig veldig skuffet.

    SvarSlett
  2. Ja det stemmer, UDI ER DRITT, de bare vett å ødelegge menesker livets og brir dem ikke om personlige egenskaper av hver person, jeg kommet fra Bulgaria, på første omgang 2008, dereter kommer 2009 august, endelig begynt jeg å jobbe for vikar byrå, sendte jeg da med engang dokumentene mine for oppholdstilattelse, og selfølgelig jeg fikk det, men på grunn av studere i hjemelandet mitt reiste jeg igjen, Jeg ferdig universitetet og tilbake i Norge 2010, da fortsette å jobbe hos bemanings byrået igjen, fordi alle vet hvor vanskelig er å finne man fast sted å jobbe på :( Uansett, jeg lærte norsk, og alt og 09.2010 søkte jeg for fornyelse av min oppholdstilatelse, men til dags dato fått jeg to avslåge og advarseler fra udi om de skal tilbakekalle min tilatelse på grunn at jeg ikke brukke den hele året... og bryr de ikke om det at jeg prøver å skape noe her i Norge, jeg jobber, betaler skatt og husleie, det bryr ikke om det, sendte meg et par dritt brev som skriver det *jeg må hjem, ed utreise dato, men det er ikke riktig måte at de må velge og beholde viktige menesker som er fremtiden her i norge uansett hvor kommer de fra :(( Det synes jeg er ikke bra... Men er det sånnheten.?

    Mvh

    Bobby

    SvarSlett
  3. Min mor giftet seg med en fra Amerika circa et år siden. Når mannen kom til Norge fikk de informasjon om at for at han skulle få permanent bosettelse måtte de gifte seg snarest som mulig, noe som de gjorde fort og alt så vel ut for them.

    En dag fikk de et brev om at han hadde oversteget hans besøkstid og at dette kunne be potensielt straffbart om han ikke dro tilbake til Amerika med en eneste gang. Da de da gikk tilbake til UDI og Ambassade for å snakke med dem om dette viste det seg at de fikk en hel masse feilinformasjon fra begge sider. Det viste seg at det ikke bare var å gifte seg med hverandre og søker på residence som de ble fortalt. De fikk ingen mer informasjon om dette.

    Nå skulle UDI se om ham blir straffet. Et helt år gikk uten et ord fra UDI uansett hvor mange ganger min mor hadde pestet dem om saken. Saken ble visst droppet og de fikk informasjon om at han kan komme hver tredje måned og bli der tre. Eller hver sjette månder.

    Han kom og ble i Norge igjen for tre månder imens de ventet på residence og person nummer bare. Han fikk absolut ingenting og måtte dra tilbake.

    Enda en gang måtte han vente tre månder på å komme hjem til oss. Da han kom fra flyplassen var vi begge glad for å se ham, bare for å få et smell i trynet fra UDI om at han blir da straffet den dagen han dro hjem til Norge. Nå har han ikke tilatelse for å være her i 2 år. Istedet for å gi en uke eller en dag i forveien, når de vet at han kommer den dagen, velger de å sende det den dagen han kom. Dette er virkelig dårlig gjort, for det betyr da at han må ta fly samme dag som han kom.

    De ble misinformert med vilje igjen og på grunn av dette blir mannen straffet for rett og slett ingen grunn. Begge to har fulgt reglene og lovene som gitt, og enda må de begge bli nesten economisk drenert av alt som har skjedd så langt; med ingen hjelp eller empati fra UDI. De sier bare at han overskredde hans besøkstid og vil derfor bli kastet ut av landet i ca. 2 år.

    Selv om situasjonen er annerledes føler vi med deg og håper alt er bra.

    Hilsen en fortvilet datter.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.