torsdag 7. april 2011

Barnets beste?

Jeg hadde en lang samtale med eldste dattern før hun la seg for kvelden... hun spør hele tiden hvorfor pappa ikke er her. jeg prøver og forklare henne at han er i sandvika, men at vi kan ringe han i morgen... hun bryter ut i gråt og sier hun savner han... vi kan jo bare ta toget. det er ikke langt (10.min) nei jeg veit sier jeg men det er sent nå... da ender det opp med en ny kveld hvor jeg sitter med henne til hun sovner, gråter seg i søvn, holder hardt i hånden til hun sovner... sovnet med et bilde av henner som baby i fanget på mannen min og sier; pappa er min, han er alltid min og ingen skal ta han ifra meg.. jeg elsker pappan min...

Jeg kan knapt nok gå ut av døren, eller i butikken før hun bryter ut i gråt. spør meg om jeg kommer hjem igjen, om jeg blir lenge borte... hun virker redd for at vi ikke skal komme tilbake... hun virker redd for å miste oss. blir hysterisk og strigråter. må ha bekreftelse på at jeg kommer og henter henne i barnehagen.
bare å gå ut med søppel er en kamp, hun vil bli med, holder seg fast, klamrer....

Jeg prøver og forklare henne så godt jeg kan at jeg ikke skal gå fra henne, at ingen skal få ta verken meg eller pappa ifra henne. vi vil alltid være der for henne og alltid elske henne.
jeg har ikke sagt noe om at pappan hennes er utvist, eller at han kanskje må reise, men siden han så skjeldent er hjemme er jeg redd for at hun tror han ikke vil være her med oss..
hva vil skje den dagen han må reise?
når det kommer en dag da vi ikke kan ringe 4 ganger om dagen, snakke i en time på telefon hver gang?
hvordan vil hun da ta det?
hva med dattern på 2 år? når hun blir eldre og stiller spørsmål?
hva svarer du barn som spør hvorfor ikke en forelder kan være her sammen med oss, hvorfor reiste han eller hun?
har dere tenkt på det? har dere tenkt på konsekvensene over det dere gjør har som innvirkning på barn?
det sitter så mange andre barn enn bare mine to som gråter seg i søvn, livredde for ,å bli adskilt fra foreldrene sine, seprasjonsangst.
har det noen gang falt dere inn og tenke over det?

jeg bryr meg så lite om dere tar hensyn til meg og min mann, jeg bryr meg ikke om dere tar ekteskapet vårt alvorlig eller ikke. om dere bryr dere om min psykiske helse er luft for meg.
men når det går ut over barna, og at de må gråte seg i søvn i frykt for om pappa kommer hjem i morgen, er som å rive meg i filler...
barna mine lider, de gråter og er redde. er redde for om pappa elsker de siden han ikke er her hjemme med oss.
var det dette dere hadde i tankene da dere ville frarrøve dem de årene de har hatt sammen? tenker dere overhode over hvordan barna i slike saker opplever dette?

Det sies hele tiden at man skal legge vekt på barns beste? er det jeg forklarer over her til barns beste? er uvisshet og tårer det beste?
er det det beste for barna og kun leve med en forelder som kan være der for det?
kan dere svare meg på hva du svarer et barn som stiller de utenklige spørsmål? hvorfor er ikke pappa her? hvem har tatt han ifra meg? hvorfor vil noen oss så vondt?
hva svarer man på slike spørsmål? hver så snill kan dere svare meg på det?

Beklager om jeg virker krass i skrivemåten min, men syns dere at det er rart at jeg blir frustrert?

MVH
Mina ......

Illustrasjonsfoto

4 kommentarer:

  1. Kjære Mina <3
    Det her er så ufattelig, så umenneskelig, jeg har ikke ord. Jeg vet ikke hva jeg kan si, bare kjenner smerten stikke i MITT bryst når jeg leser dette <3 Stakkers stakkars dere og barna da, når det kan gjøre med så vondt bare å høre om saken <3 Kjære Mina og mannen hennes, jeg håper og ber om at det en dag blir lykkelig ende på dette marerittet, snart <3
    -Marit

    SvarSlett
  2. hei marit takk for gode ord. saken i seg selv går ingen vei, men saken mellom meg og min mann går bare nedover. vi snakker om separasjon og det å flytte fra hverander. forholdet oss i mellom henger i en så tynn tråd om dagen at vi heller vil redde vennskapet for barna sin skyld. <3 mange klemmer til deg marit <3

    SvarSlett
  3. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett
  4. Jeg heter Lilian N. Dette er en veldig gledelig dag i mitt liv på grunn av den hjelpen Dr.saguru har gitt meg ved å hjelpe meg å få min eksmann tilbake med sin magi og kjærlighetsformel. Jeg var gift i 6 år, og det var så forferdelig fordi mannen min virkelig jukset meg og lette etter skilsmisse, men da jeg kom over Dr.saguru e-post på internett om hvordan han har hjulpet så mange mennesker med å få eksen tilbake og hjelp til å fikse forholdet. og få folk til å være lykkelige i forholdet sitt. Jeg forklarte situasjonen min for ham og deretter søkte hans hjelp, men til min overraskelse fortalte han meg at han vil hjelpe meg med saken min, og her feirer jeg fordi mannen min har endret seg for godt. Han vil alltid være ved meg og kan ikke gjøre noe uten min gave. Jeg gleder meg veldig til ekteskapet mitt, for en fantastisk feiring. Jeg vil fortsette å vitne på internett fordi Dr.saguru virkelig er en virkelig stavebeslag. TRENGER DU HJELP ENTER KONTAKT LÆKER SAGURU NÅ VIA E-post: drsagurusolutions@gmail.com eller WhatsApp +2349037545183 Han er det eneste svaret på problemet ditt og får deg til å føle deg lykkelig i ditt forhold. 3 FRUKT AV KVINNEN 4 FREMMÅLINGSFORDRING 5 BESKYTTESPRETT 6 FORRETNINGSFORDRING 7 GODT JOBLEFELLET 8 LOTTERISTRETT SAMMENSETNING OG DETTEFORFALL.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.