søndag 10. april 2011

Respekt for valg av ektefelle?

Etter 2 år og 4 mndrs kamp mot UDI/UNE for å få respekt for min og min manns valg av ektefelle, sitter jeg igjen med mange spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på her:
  1. Dette gjelder hele min fremtid, men jeg er ikke ansett som part i saken! Jeg har selvfølgelig hans signatur på innsyn, men uansett blir ikke min side vurdert i det hele tatt. Er det bare meg som føler mangelen på rettsikkerhet i rettstaten Norge?
  2. Jeg var stolt av å være norsk, tilhøre landet der alle mennesker har frihet til å velge sin kjærlighet, og selv homofiles rettigheter er lovbestemt. Men nå vet jeg at det ikke er sant. Gifter man seg med en utlending, da kan staten krenke våre følelser på det groveste og ødelegge våre liv fullstendig. Er det bare meg som opplever dette som et overgrep?
  3. Vi har ikke barn, men jeg lurer veldig på hvordan de forklarer "proforma" når det gjelder følelser og behov for samvær med egne barn. Hvilke grunner er gode nok til å utvise en som har barn i Norge?
  4. Kan jeg, den norske parten, gå til erstatningssak mot staten? Jeg opplever det som alvorlig ærekrenkelse, når de påstår at jeg enten er så tilbakestående at jeg ikke forstår at min ektefelle er en dust, eller at jeg er så kriminell at jeg låser mitt liv i årevis for å gi min mann papirer i Norge på falskt grunnlag.
  5. Hvor mange norske ektepar ville blitt godkjent etter en vurdering etter UDI sine retningslinjer? Kjærlighet kan ofte ikke forstås av andre enn de involverte!
  6. Vi ble viet i Norge av en norsk dommer. Hvorfor kreves det da at vi bryter opp alt vi har her, selger bolig, forlater familie og venner, slutter i sikker jobb osv, for å forsøke å starte på nytt i hans hjemland?

Dersom staten vil stoppe utlendinger som lurer nordmenn inn i ekteskap som ikke er basert på faktisk kjærlighet, må de ta tak i problemet når det oppstår. Altså ved at de realitetsvurderer utlendingens tilhørighet til landet den dagen han/hun søker opphold på selvstendig grunnlag. Dette vil også gi nordmenn bedre beskyttelse mot denne formen for svik.

Illustrasjonsfoto

4 kommentarer:

  1. Er i samme nesten samme sitvasjon og så enig så enig med deg.

    SvarSlett
  2. hei!det er utrolig mange som er i samme båt,mange som blir behandlet som et stein,men ikke som mennesker. min mann fikk avslag på asyl.så 2008forlatet han Norge, og samme år giftet vi oss i hjemlandet sitt,så søkte vi om familiegjenforening. 2010 kom vedtak fra udi om varig utvisning. vi sendte klag til UNE. 20012 fikk vi vite at UNE har redusert utvisningen fra varig til 5 år. Men det som sjokkert oss er at utvisningstid blir fra 2010 oppover,ikke fra den tiden han forlatet Norge 2008.
    det vil si at vi skal leve sånn(atskilt)i cirka8 eller 9år. vi har ikke barn sammen. det finnes mange måtte å torturere mennesker på. dette synes jeg at udi og une er flinke til.

    SvarSlett
  3. Jeg brøt opp med kjærligheten i livet mitt etter en stor kamp. Han sa at det var over mellom oss og at han aldri vil ta meg tilbake igjen etter at jeg endte ting med ham mange ganger. Jeg skjønte bare at han var kjærligheten i livet mitt etter at jeg mistet ham. Jeg vil ha ham tilbake, men jeg gjør heller ikke Jeg vil ikke skade ham igjen. Ikke sikker på hvordan jeg selv kan få ham tilbake, virker som om han går videre med livet hans. Jeg kom over en koment på nettet, en lesing av et innlegg fra en dame fra Sverige ringte, hun ga et vitnesbyrd om hvordan hun kommer tilbake til henne etterpå seks år med separasjon, etterlot hun en e-postadresse doctorigbinovia93@gmail.com hun vitnet om at en åndelig healer kalt Drigbinovia lunsjer en stave på hennes vegne. Jeg sender en e-postmelding til samme e-postadresse og jeg forklarer alt for ham om mitt ekteskapsproblem , Drigbinovia lover å vende tilbake mannen min innen tre dager, jeg ga ham en prøve, og til min største overraskelse skjedde det akkurat som han har lovet. Akkurat i forrige uke 1-3-2019 ringte mannen min på telefonen med et ukjent nummer, han gråt og beklager og lag en date for å møte meg. Vi gjorde og i dag lever vi lykkelig sammen som en familie. jeg er greateful. takket være denne flotte mannen. Jeg var først med frykt for tvil, men jeg gir det en prøve, og det fungerer for mitt gode. Jeg er sikker på at dette vil fungere for deg også, 100% sikker.

    SvarSlett
  4. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.