torsdag 5. mai 2011

Chias brev til UNE

Jeg Chia .... har tenkt og fortelle litt om min situasjon og fortelle hvordan dette med å vente har påvirket oss.
Jeg og min kone gifte oss i 2007, men etter vi søkte første gang fikk vi avslag pga ekteskapet var ikke godtkjent men i april 2010 fikk vi endelig avslag på saken.

Da jeg måtte reise til Iran for skille meg og gifte på nytt. Mai 2010 søkte vi på nytt igjen og ventet 7mnd før vi fikk svar fra udi. Det ble avslag pga jeg har hatt lav inntekt i 2009 men da hadde allerede en sak på gang i une/udi og jeg måtte reise til Iran da for hente nye dokumentasjon. Men siden jeg har iranske statsborger også kan jeg reise kun engang til iran å være der i 3mnd.

Jeg benyttet sjansen da i tilfelde dere mer dokumenter. Den gangen fantes ikke noe regler ang inntekt i årane før det regel kom i 2010.

Kjære sakbehander derfor jeg vil si det slik at dette saken har påvirket meg og min kona totalt pyskisk og vi vet ikke hva som kommer å skje med oss i fremtiden. Om i hele tatt vi kan bo sammen. Derfor vil jeg søke dere om vise nåde og hjelpe oss.

For være helt ærlig jeg eller min kone ønsket ikke å komme denne situasjon og slik at jeg miste inntekt. Jeg har vært i jobb alle år og har ikke søkt om noe sosial støtte. Jeg lagt ved brev fra nav. Alt dettte har skjed pga jeg vil bevise dere at jeg og min kone vil bo sammen.

Jeg sliter følt med dette jeg lider med stress og deprisjon og begynner å bli lei av alt det som skjer rundt meg, press fra saken, fra kona fra folk som er rund meg og min kona, det er tid spm når det går dårlig.

Jeg har sendt nye legeattest på min helsesituasjon tidligere denne mnd og har fått beroligende tabletter. Jeg får ikke sove om natten tenker mye på min kone og ser på våre bilder og filmen og det eneste jeg gjører er at jeg gråter. Jeg er 29 år og lider av stress og depresjon pga vår sak som er under behandling hos UNE, at det er dere som bestemmer over min og konas fremtid.

Jeg spørre meg selv hvorfor dette har skjedd, jeg lurer på om er jeg selv har forårsaket at jeg har mistet inntekt eller er pga av saken.

Vårt liv og fremtid ligger under deres hender nå, og det er akkurat slik at noen bestemmer over noen og forteller hva skal vedkommende gjøre eller ikke gjøre.
Jeg håper dere hjelper oss og at jeg kan få ja til 17.mai for feire dagen enda mer.

Jeg håper på en positiv svar så fort som mulig.



Med vennlig hilsen

Chia

1 kommentar:

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.