tirsdag 26. april 2011

Meddies historie

Meg og min man befinner oss i en kinkig situasjon idag og en kamp mot UDI.
Vi har nå vært gift i 9 år (kjent hverandre i 11 år). Min mann er Tyrkisk og jeg er Amerikansk.(jeg har bodd i norge 35 år).

Min mann kom hit fra Danmark og har hatt en vanskelig start i Europa. Han var gift som 16 åring og Foreldrene flyttet til Danmark etter han var 18. Dermed hadde han ikke mulighet til å følge med på flyttelasset. Han gjorde som sååå mange andre i den tiden og giftet seg pro-forma for å kunne holde familien i livet.
I den tiden det var ikke så alvorlig - ingen snakket om konsekvensene. Men dette var ingen løsning for han og han ble skilt.Han skilte seg med sin tyrkiske kone omsider også da de hadde veldig anstrengt forhold i den tiden. Han har 3 barn sammen med henne i Tyrkia, som jeg har et super forhold til.

Men etterhvert ble vi kjent med hverandre og ble forelsket og giftet oss. Jeg visste heile hans historie og bakgrunn fra dag 1. Ble kjent med hele hans familie både i Danmark og i Tyrkia. Det var ingen hemmligheter.
Etter mye om og men fikk vi han til Norge. Han måtte først til Tyrkia og vente på svar-vi giftet oss i 2002 og han kom i 2004.

I 2008 fikk han permanent oppholdstillatelse og bosettningstilatelse. Vi var kjempe glad! Men han måtte dessverre vente med å søke statborgerskap i og med at jeg er ikke norsk statsborger. Vi har startet og driver to restauranter i Stavanger og har mange ansatte som leve av lønnen de får fra oss.

I 2009 søkte vi å få sønnen til min mann her til Norge. Han var da 15 1/2 år. Behandlingstiden ble lengre og lengre og etter 1 år våknet plutselig UDI og kallte oss inn til NY politi avhør ang våres ekteskap. Vi ble separert med to forskjellig politi. Intervjuet gikk som forventet når mann er psykisk DRID nervøs.
Etter en liten stund kom BREVET - EKTESKAPET ER PRO-FORMA. Vi hadde svart forskjellig på en rekke spørsmål. Men HALLO min mann er mann. Han husker ikke hva jeg hadde på meg for 9 år siden eller hva vi fikk i bryllups gaver! Hvilken side på sengen vi sover på , hvilken farger er det på kjøkken skapene og baderoms vegger. Hvilken type røyk røyker vi. Hva ser vi på tv....syk syk syk.( jeg vil også legge til at min mann, i 2004 gå ALT informasjonen til politi om sine tidligere ekteskap og om proform ekteskap fordi han ville være ærlig og få en fresh start med alle kortene på bordet. Dette aksepterte de den gangen.)

Så var det evig venting. Fikk første brev om utkastelse i Jan. Advokaten har sendt klage. Nå fikk vi ny brev som sier de har ikke fått klagen (bullshit - jeg har kopi av den) og ny dato for utreising 6. Mai (utestengning 5 år). Legg merke til at du har en tidsfrist til å klage og vi fikk brev (tilfeldigvis) i posten AKKURAT når påske ferie startet. Som kutter våres tid ned med en hele uke.


Vi har ikke felles barn sammen men Min mann er SUPER step-dad! Mine barn er voksne nå men har hatt min mann i livet siden de var ung. Nå har vi fått et barnebarn som vi bruker masse tid på. datteren min sier at min mann er like eller mer bestefar en de to andre bestefedrer. Nå er min man blitt "DeDe".

Jeg undres over at UDI bruker ufattelig mengder penger på saksbehandling og diverse ting når de kunne enkelt og greit sendt politi på døren min midt på natten og sjekket hvem lå i min seng. Eller oppsøkt venner og tidligere huseiere, kunder, ungane mine, sett på FB siden min med alle bildene av oss eller hva som helst. Men nei, de gidder ikke finne sannheten. At vi ler, griner, glede oss og sørger, krangler og elsker som en hvilken som helst andre ektepar.

De har også hengt seg opp i at jeg er 10 år eldre enn min mann. Men det er ikke SÅ uvanlig idag. De har hengt seg opp i kultur og religion og slike ting. Men vi er muslimer begge to.

Jeg vet det hjelper sikkert ingenting med å skrive til deg, men det hjelpe meg oppi hodet mitt å fortelle andre hvor umenneskelig og ondskapsfulle UDI er. Ikke misforstår - de har en jobb å gjøre og jeg er glad jeg bor en plass hvor det finnes lover og regler for slike saker. Men er det så vanskelig å gjøre litt grunn arbeid og gjøre jobben skikkelig?
Nå har min mann fått psykiske problemer - det går ut over business og ekteskap. Vi er så trøtt så trøtt. Nå har jeg bestemt meg for å slippe media inn i livet vårt. Synes ikke det er så gøy men føler at resten av Norge fortjener å se hvordan skattepengene blir brukt!

Jeg håper at denne historien ender godt... Jeg kan ikke forstå noe annet når vi er faktisk gift og har ingenting å skjule. Det hadde vært kjempe tragisk for mitt barnebarn å miste sin DeDe(vi har faktisk en til på vei =) og for dette landet å miste en mann som min som er snill og godhjertet og ærlig. Som skaper arbeidsplasser og bidrar til samfunnet. Jeg sitter foran tv mange ganger og gråter for de som mister sin mann, kone, far, bror sønn pga folk som ikke kan ser noe annet enn et nummer på et stykke papir uten å tenke at det er faktisk mennesker det dreier seg om. Jeg er flau over de som sitter på toppen i dette landet.


Varm Hilsen
Meddie Sucu


Foto: Privat

13 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du sendte meg deres historie. Den er hårreisende og stygg og utrolig trist.
    Jeg forstår ikke at de etter så mange år plutselig kan bestemme seg for at deres ekteskap er proforma. Merkelig hva utlendingsmyndighetene kan henge seg opp i.
    Kan de ikke bare la oss være i fred og få leve våre liv? Kan de ikke heller henge seg opp i de ulike terroristlederne og virkelige kriminelle som lever i dette landet?
    Sorry, kjente jeg ble vanvittig provosert av deres historie. Jeg forstår virkelig ikke hva
    utlendingsmyndighetene driver med.
    Masse lykke til i saken deres.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis ikke for Dr Ekpen, hva har jeg gjort for å gjenopprette glede i mitt ekteskap, kan den gode Gud fortsette å velsigne Dr Ekpen for å hjelpe meg med å bringe min ex ektemann tilbake til meg etter 2 år med separasjon. Hvis du går gjennom oppbrudd, er Dr Ekpen den perfekte løsningen for deg. Kontakt ham i dag på (ekpentemple@gmail.com)

      Slett
  2. Ja, unnskyld meg, er det virkelig mulig?! Hva er det myndighetene bruker pengene våre til?! Har de ikke annet å ta seg til enn å plage vanlige mennesker med slike vanvittige påstander?? Mennesker som ikke har gjort en flue fortred men som jobber hardt og er en ressurs for samfunnet?? Kjenner jeg blir så provosert, dette kan vi ikke finne oss i! Jeg blir sjokkert over historien du forteller, måtte fornuften seire til slutt!

    Vi har så mange historier her, tenk om alle kunne fått vært i fred og jobbet, tenk hvilken ressurs det hadde vært for landet? Nei da, et evig byråkrati trenerer og ødelegger familielivet, og påfører samfunnet store, ja STORE omkostninger!! Hurra for Norge, mitt gode molboland!

    SvarSlett
  3. Skjønner ikke at det skal være mulig å påstå det er proforma etter så lang tid, og uten noe som helst bevis. Det er rett og slett hårreisende og ufattelig provoserende at de kjører over familier på den måten. Hva er det som driver mennesker som på død og liv må bryte opp familier. Jeg blir så sint av det råtne systemet....

    SvarSlett
  4. Vanvittig. De burde se til å jobbe litt med denne integreringen de snakker så fint om, i stedet for å legge kjepper i hjulene og ødelegge liv og tilværelse for de som bidrar til å bygge opp samfunnet. Dette er en ren Kafkahistorie. En dag våknet K opp og fant ut at han var arrestert...

    SvarSlett
  5. blir bare mer og mer sikker på å flytte over grensen,DISKREMENERING, ÆREKRENKELSE, MOBBING,det er rett og slett KRIMINELT DET DE DRIVER MED. SINSYKT spør du meg, det er rett og slett sånn at jeg vil SPY når jeg leser hva de driver med.

    SvarSlett
  6. Når jeg las denne historia i går kveld, slo det meg for n´te gang: Hvorfor er det altid far de tar? Hvorfor er det til stadigehet snak om velintegrerte positive mennesker som ofres - og med dem retten til privatlig, familieliv og farskap: Noe av det viktigste i livet. Og barnas rettigheter - som settes så høyt i Norge - hvorfor tillater vi stilltiende at dette skjer?
    Kan det være at Frp s fremmedfrykt og APs statsfemenisme har dannet en uhellig alianse i den mørkebrune regjeringas utlendingsforvaltning? (prøv å blande rødt og grønt og se hva du får...)
    Jeg vet at dette er urimelige påstander, men mener vi trenger å ta opp problematikken på en eller annen måte. Det må være lov å stille spørsmålet.
    Legger ved lenke til innlegg som jeg la ut på Nyemeninger.no / Dagsavisen.
    http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1004/subcat1005/thread143315/#post_143315
    Og til dere som ikke blir trodd på "de tre orda" :
    Man skal vise sin skjebne at man aldri gir seg - så gir den seg. (P Hein)
    Beste helsing
    Jostein

    SvarSlett
  7. Samme her
    Har fått utvisning sammen med kone og 4års gutten min etter fødselen.
    Saken er hos høyesteretten.
    Har ikke jobbet siden da.
    ikke noe engangstønad eller kontantstøtte.
    Har så mye gjeld til kreditkortene og privat.
    Noen ganger tenker å henrette meg selv.
    Men Troen stopper meg...............
    vet ikke hva skal jeg .............

    SvarSlett
  8. Det er da ikke muuuuuuuuulig? Og alt kun fordi dere ville søke hans sønn hit? Jeg har ikke ord :O

    SvarSlett
  9. Jeg brøt opp med kjærligheten i livet mitt etter en stor kamp. Han sa at det var over mellom oss og at han aldri vil ta meg tilbake igjen etter at jeg endte ting med ham mange ganger. Jeg skjønte bare at han var kjærligheten i livet mitt etter at jeg mistet ham. Jeg vil ha ham tilbake, men jeg gjør heller ikke Jeg vil ikke skade ham igjen. Ikke sikker på hvordan jeg selv kan få ham tilbake, virker som om han går videre med livet hans. Jeg kom over en koment på nettet, en lesing av et innlegg fra en dame fra Sverige ringte, hun ga et vitnesbyrd om hvordan hun kommer tilbake til henne etterpå seks år med separasjon, etterlot hun en e-postadresse doctorigbinovia93@gmail.com hun vitnet om at en åndelig healer kalt Drigbinovia lunsjer en stave på hennes vegne. Jeg sender en e-postmelding til samme e-postadresse og jeg forklarer alt for ham om mitt ekteskapsproblem , Drigbinovia lover å vende tilbake mannen min innen tre dager, jeg ga ham en prøve, og til min største overraskelse skjedde det akkurat som han har lovet. Akkurat i forrige uke 1-3-2019 ringte mannen min på telefonen med et ukjent nummer, han gråt og beklager og lag en date for å møte meg. Vi gjorde og i dag lever vi lykkelig sammen som en familie. jeg er greateful. takket være denne flotte mannen. Jeg var først med frykt for tvil, men jeg gir det en prøve, og det fungerer for mitt gode. Jeg er sikker på at dette vil fungere for deg også, 100% sikker.

    SvarSlett
  10. Jeg heter Linnea Magnus, jeg kommer fra Oslo, men jeg er flyttet til Skottland med mannen min, jeg vil dele denne gode nyheten om livet mitt med alle og med de som trenger hjelp i tårnekvinner / Forhold. Jeg led i seks år, min mann forlot meg og fortsatte å ha en annen kvinne bare fordi familien hans ikke elsket meg, og fordi jeg ikke kunne gi ham en baby, gråt jeg i syv år fordi mannen min skilt meg. Jeg leter etter staver som skyen hjalp meg på nettet. Jeg møtte så mange tryllekunstnere, de hevdet alle pengene uten å hjelpe meg, men den 3. juni 2019 så jeg et online bidrag fra en god magiker som heter Drigbinovia. Jeg bestemte meg for å komme i kontakt med ham da jeg kom i kontakt med ham, han fortalte meg at problemet mitt var løst fordi jeg hadde kontaktet ham, jeg fortalte ham alt mitt problem og han lovet å hjelpe meg å returnere mannen min tilbake. Drigbinovia instruerte meg og viste meg hva jeg skulle gjøre så jeg følger alle instruksjonene og gjør det han ba meg gjøre etter tre dager han fortalte meg at mannen min vil ringe meg før jeg sover den dagen og beklager. Så snart han fortalte meg alt, ringte mannen min meg og spurte meg om å ta ham tilbake etter seks år med skilsmisse. I dag deler jeg denne meldingen fordi jeg vil at verden skal vite og det er en god jobb, og jeg er også veldig glad for å være gravid, og for de av dere som trenger hjelp, problemer med jobb eller kampanje, kontakt Drigbinovia i dag og løse problemet ditt her er e-post: doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp ham på jeg +2348144480768 Jeg lover deg at ditt problem vil bli løst

    SvarSlett
  11. Hvis ikke for Dr Ekpen, hva har jeg gjort for å gjenopprette glede i mitt ekteskap, kan den gode Gud fortsette å velsigne Dr Ekpen for å hjelpe meg med å bringe min ex ektemann tilbake til meg etter 2 år med separasjon. Hvis du går gjennom oppbrudd, er Dr Ekpen den perfekte løsningen for deg. Kontakt ham i dag på (ekpentemple@gmail.com)

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.