mandag 10. januar 2011

Maymunahs historie

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg helt fortapt.
Jeg er ei ung, norsk kvinne fra Kløfta, som har en ektemann i Pakistan. Jeg kontaktet UDI, og fikk informasjon om hvordan forloveden min skulle søke om forlovedestillatelse til Norge, og hvilke krav som stilles. Vi gjorde klar alle dokumentene og søkte om tillatelsen i januar 2010, i håp om at han ville få denne tillatelsen og vi vil kunne gifte oss til sommeren. Vi var lykkelige og så frem til å kunne bo sammen, og gjorde klart alt til bryllupet og vårt nye liv sammen. Jeg bestilte lokale i Lillestrøm, kjøpte meg møbler og gjorde klart alt sammen.

Så fikk vi det grusomme brevet, om at han fikk avslag på tillatelsen. Jeg ble så lei meg, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg tenkte, ’’hva? Er inntekten min for lav??’’. Jeg hadde lest på nettsiden til UDI at studenter ikke trenger å oppfylle kravet til tidligere inntekt, og det var det jeg ble fortalt da jeg spurte etter informasjon før vi søkte. Men etter at forloveden min fikk avslag på tillatelsen, tok jeg kontakt med UDI igjen, og da fikk jeg vite at det gjaldt studenter på høyskole/universitet og ikke videregående skole. Hvorfor er det slik? Man er jo student i begge tilfeller. Man bruker like mye tid på utdanningen sin når man går på videregående og når man går på universitetet, det gjorde jeg ihvertfall! Jeg har jobbet veldig hardt på skolen for å kunne få en bra framtid, og jeg vil fortsette med det på universitetet også. Jeg har stått på og fått veldig gode karakterer i flere år. Men skolearbeidet mitt hindret meg i å jobbe fulltid, det går jo ikke ann å jobbe fulltid selv om man går på videregående skole! Det var i mars 2009 jeg fylte 18 år, og i slutten av april fikk jeg jobb. Jeg måtte jobbe ved siden av skolen resten av dette året, og det er derfor jeg ikke fikk nok inntekt for det året.

Selv om jeg går på videregående skole, så har jeg rett til å gifte meg med den jeg vil. Jeg er veldig glad i mannen min, og det går ikke en dag uten at vi snakker sammen på Skype, MSN, meldinger og telefon. Jeg har vært med han i en lang periode, og vi ville så gjerne gifte oss og få muligheten til å leve sammen.

Derfor bestemte vi oss for å klage på vedtaket, og få en advokat på saken. Behandlingstiden på klager i UDI er på 11 måneder, hvis de ikke gir avslag igjen da, da er det ny klagebehandling hos UNE på ca 6-7 måneder. Jeg klarte ikke å vente så lenge for å møte kjæresten min, og jeg bestemte meg for å dra til Pakistan og gifte meg med han der. Jeg dro dit i slutten av september, og var der en hel måned. Vi hadde det kjempe koselig der, jeg er så glad for at jeg dro dit og fikk tilbringe tid med han! Jeg var kjempe lei meg for å måtte komme tilbake uten han, men jeg må nesten jobbe.
Så var jeg hos advokaten min og leverte ekteskapsattesten, og lønnslipper der det står hvor mye jeg har tjent per 30.11.10. Det var på over 234 000 kr, noe som ligger over kravet på 225 400 kr. Dette er dokumentert i lønnslippene, men så er det enda en regel i UDI om at dette ikke vil bli godkjent før de får skatteoppgjøret for 2010, noe som kommer i juni 2011! Klagesaken min er på vent på grunn av dette, og nå må mannen min og jeg vente enda 6 måneder før vi kan få saken til å gå videre! Hvor absurd er ikke det? I skatteoppgjøret vil bruttoinntekten min være over kravet på 225 400 kr, fordi jeg har allerede tjent over det per 30.11.10. Hvorfor kan ikke det blir godkjent av UDI, slik at klagesaken kan gå videre nå?

Jeg er norsk statsborger, og jeg jobber og betaler skatt hver måned. Er dette det jeg får igjen? Det er så lett å lage slike regler, og be en person vente i så så mange måneder, men det er så vanskelig å få den tiden til å gå. Jeg har det utrolig vanskelig akkurat nå. Hvorfor tas det ikke hensyn til dette? Så mye av mitt og min manns liv går bort til å vente på alt dette, bare for å kunne dokumentere enn inntekt over kravet i juni, noe som kan dokumenteres nå også.

Livet til mannen min har vært på hold siden han søkte om tillatelsen i januar 2010. Hadde jeg klart å leve i Pakistan, så hadde jeg flyttet dit med han. Men det er så farlig å leve der nå, det er så vidt jeg tørr å sitte på flyet ned dit. Også er han der nå. Det skremmer livet av meg. Hver dag går jeg rundt og tenker på at mannen min er i et område der det skjer eksplosjoner nesten hver eneste uke. Jeg er så redd for at det skal skje han noe der nede, mens vi venter på at han får tillatelsen. Hva om han er i en butikk en dag for å handle noe, og noen sprenger en bombe i området?? Jeg blir helt syk av å tenke på dette hver eneste dag, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre hvis det skjer han noe.

Jeg vet hvorfor det stilles krav til at jeg skal ha en bruttoinntekt på så så mye, for det er jeg som skal forsørge han før han får seg jobb her. Men en ting jeg er sikker på, er at han kommer til å få seg jobb veldig raskt her. Mannen min er en hardtarbeidende person, og vi begge har store ambisjoner i livet. Han er kjempe flink på språk, og kan allerede 4 språk. Han kommer til å snakke bra norsk på kort tid, og komme seg inn i samfunnet og få seg jobb. Dette er noe jeg og mannen min har tenkt på lenge, og vi vil virkelig ha et godt liv sammen. Det er ikke sånn at han ikke kommer til å jobbe eller gjøre noe når han kommer hit. Det er ikke derfor han vil komme. Han og jeg vil ha et liv sammen, der vi kan leve godt og ha en egen familie.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal vente i 6 måneder til, for å kunne møte mannen min igjen. Vi vil tilbringe tid sammen, leve sammen, ta vare på hverandre og være der for hverandre. Vi klarer ikke å leve i hver vår del av jordkloden, det er så vanskelig!

Alle dokumentene er i orden, det er bare denne inntekten for 2010 som er avgjørende. Og nå er det jo helt sikkert at jeg tjener over 225 400 kr i løpet av dette året, fordi jeg har allerede i november tjent over det. Hvorfor er jeg nødt til å kaste bort 6 måneder til i vente på skatteoppgjøret? Det er dokumentert at jeg har en inntekt over kravet for 2010 med lønnslippene mine fram til november, og det vil bli dokumentert i skatteoppgaven, og selvangivelsen også. Disse vil jeg kunne få lenge før juni, mellom januar og mai. Hvorfor kan ikke disse dokumentene bli godkjent da? Hvorfor er det så viktig å vente helt til juni? Det virker så bortkastet, det er dyrebar tid som går bort på å vente. Kan du være så snill og hjelpe meg her? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, alt virker så utrolig vanskelig, og det er ikke til å holde ut. Her sitter jeg nå midt på natten, og legger ut alt jeg har på hjertet til deg. Hvordan skal jeg holde ut i 6 måneder til?? Er det ingenting som kan hjelpe?? Vær så snill og hjelp meg, snille! Jeg vil bare være med mannen min, er det for mye å be om?

Jeg konktaket UDI-direktør Ida Børresen, og fikk som svar at saksbehandlerne i UDI bare følger reglene som kommer fra Regjeringen og Stortinget. De sier selv at reglene er firkantet, og at de har hatt en del uheldige konsekvenser. De har sagt ifra til Justisdepartmentet også, men ingenting har skjedd. Hvorfor skjer det ikke noe? Dette berører veldig mange mennesker, livene til folk er på vent på grunn av disse sakene! Hvorfor skjer det ingen endring i dette? Hvorfor blir folk oversett? Dette er mailen jeg fikk på vegne av Ida Børresen:

Jeg har forståelse for at din situasjon oppleves vanskelig, og jeg beklager at våre saksbehandlingstider for tiden er lange. Det er dessverre slik at den nye utlendingsloven og forskriften, som trådte i kraft 1.1.2010, krever utskrift av siste ligning som dokumentasjon på at underholdskravet er oppfylt. Det vil si at for alle som oppfyller underholdskravet nå i 2010 vil det ikke være mulig å skaffe nødvendig dokumentasjon på dette før i juni 2011. Jeg har forståelse for at dette virker firkantet, men det er slik reglene som er gitt av Regjeringen og Stortinget er. UDI har sett at det nye regelverket får noen uheldige konsekvenser, og det har vi også gjort Justisdepartementet oppmerksom på men så lenge reglene er slik de er nå så er vi nødt til å forholde seg til dette når vi behandler saker."

Jeg syns vi burde gå sammen og skrive et brev til statsministeren og justisministeren om disse reglene, og arrangere en underskriftskampanje før vi leverer brevet til dem! Vi må fortelle hvor viktig dette er, og hvor vanskelig det gjør det for oss alle å ha det bra.

9 kommentarer:

  1. hei..Dette var virkelig trist.. men lure på om han manen din fekk tilatelse nå eller venta du fremdeles... jeg har selv søkt og fikk avslag på grunn av manglende indentitet og krav.. norge er blti noe vanskelig land akuratt nå. vi for håpe at regjeringe får hjøre noen med dette.. her..

    SvarSlett
  2. Hei

    Jeh håper det ordner seg for dere begge. Det er vansklig å være fra hverandre sepsielt når man bor så langt unna. Det viser seg at UDI har et system med noe svikt i, og rutinene er meget svake. Hvis man opplever dette er det like greit å få kontaktet sivilombudsmannen o.l en advokat som kan hjelpe til med dine rettigheter.

    Jeg og kjæresten min giftet oss i hjemlandet hans i april 2010-da søkte vi om familiegjenforening. Jeg hadde ettersendt mine lønnsdokuemnter , boligkontrakt og bekreftelse fra NAV om sosial stønad de siste 12mnd.

    Fordi vi savnet hverandre besøkte jeg han i juleferien 2010- det var godt å få sett hverandre og vært sammen enn å sitte forran skype-msn osv

    Jeg har jevnlig ringt UDI-opplysningstjentesten og forhørt meg om alt er i orden, om det mangler no dokuemntasjon og om behandlingstiden. Jeg fikk som regel beskjed om 14mnd ventetid og at de har motatt mine dokuemnter. Noe jeg også har kviterreing for.


    Nå i Mars 2011 fikk jeg avslag om midlertidlig opphold fordi jeg ikke oppfyller kravet om fremtid og tidligere inntekt. Noen jeg hadde dokuementert. Og har kvitttering på at jeg ahr levert. Jeg har nå vært gravid i 3mnd.

    Nå nevner jeg ikke følelser rundt dette, men mildt sagt så var dette trist melding.

    Jeg ringte så UDI, og lurte på om hvorfor de ikke hadde nevnt mine lønnslipper-årsinntekt i vedtaket. Det hadde de ikke svar på med det samme. Dette skulle undersøkes. Jeg ringte igjen dagen etter og fikk melding om at saksbehandler ikke hadde sett på disse dokuemntene. Jeg fikk beskjed om å klage.

    Jeg var uenig og sa at dette vedtaket må revurderes/annuleres fordi vedtaket er basert ikke riktige opplysninger. Jeg skal ikke klage på en sak som er basert på feil opplysning. Videre så fikk jeg samme uken et brev i posten fra UDI- De beklaget at UDI hadde "mistet" mine lønnslipper, og disse må da ettersendes på nytt-jeg trenger da å ikke klage.


    Nå skal jeg ettersende mine lønnsdokumenter-kommer til å levere inn mine lønnslipper(fremtidig inntekt) årsoppgave for 2010-(tidligere inntekt og studiepoeng fra 2009 tidligere inntekt-som også regnes som tidligere inntekt.). I 2009 var jeg student med 40 sp og tjente rundt 53 000 . håper det fyller kravet...

    Jeg ringte UDI idag og spurte om de kan bruke årsoppgaven fra 2010-men det viser seg at de vil ha skatteoppgjøret, men det får jeg ikke før i JUNI 2011. Så de vil sikkert se på hva jeg gjorde i 2009. Da var jeg student med 40 sp og tjente 53000, men holder det mon tro? Veit noen dette. Jeg finner ikke svar på det hos UDI.



    Det er sikkert for noen av dere ikke intrsnt å høre dette. Men jeg tenkte å legge inn min erfaring med UDI. Det viser seg at UDI har svikt i systemet, og rutinene er ikke så gode som de kanskje bør være-

    Men jeg er kjempe glad om noen der ute ønnsker å kommentere meg eler Maymonah- Ved å dele erfaring kan man kanskje dra nytte av noe viktige opplysninger

    Bless u. Lykke til.


    Hilsen ref.

    SvarSlett
  3. jeg er en gutt på 21 år jeg har samme problemet jeg gifta meg i januar 2010 jeg reiste til pakistan først mars 2010 for og bli kjent med henne var der først i tre uker kommer hjem og finner ut av at jeg vil reise tilbake til pakistan igjen og da sa jeg opp skolen og søknaden på vidregående til neste år og reiste ned til pakistan igjen i mai 2010 var der i ni mnd og etter det da fortalte jeg til mamma og pappa og bestemor og bestefar og tante at jeg hadde funnet en jente i pakistan som jeg ville gifte meg med jeg er en gutt som har en far som er pakistaner og en mor som er norsk og har en lillebror lillesøster min mor og min far og bror og søster reiste til pakistan i januar i 2010 for og være med på bryllupet mitt jeg gifta meg med den jenta den 14 januar 2010 og hun søkte visum/famillegjenforenig den 25 februar 2010 og jeg kommer tilbake 28 januar 2010 og beynnte og jobbe begynnelsen tjente jeg litt for lite pga av prøvetid på 6 mnd det gjorde at jeg fikk avslag fra udi men når jeg fikk avslag etter 11 mnd i mellomtiden har jeg fått fast jobb og fikk høyere lønn mer enn udi sitt krav og jeg orka ikke og vente så lenge søkte jeg ferie fra jobben en mnd og søkte jeg visum til pakistan for og være sammen med min elskede kone det tok bare fire til fem dager og jeg fikk visum til pakistan og reiste til pakistan den 12 februar var sammen med min kone og famille i en mnd og jeg var så glad og lykkelig og jeg ville ikke reise hjem til norge igjen men jeg har ikke noe valg og jeg må jobbe og bite i det sure eplet jobbe vidre for og jobbe for og klare og ha en god inntekt for at min kone skal komme til norge jeg kan jo ikke begynne og reise til pakistan og begynne og jobbe det klarer ikke jeg som kommer fra norge og jobbe i pakistan for forste er klima for hardt og for det andre så er jeg også redd for sånne smell/ krig og elendighet jeg er fortvillet og bekymret først fikk jeg beskjed om at det ville ta ca 11 mnd så får jeg beskjed om at det tar 14 mnd men hva er realiteten jeg lurer på om det tar 11 mnd eller 14 mnd hva er det som er riktig hvorfor kan ikke udi gi et fast tidspunkt ferdig med det hver gang jeg ringer så sier dem noe nytt fra gang til gang når jeg ringer til udi jeg har spart penger til billeten min og hennes jeg venter bare på at udi skal innvilge visumet hennes og da reiser jeg og henter henne og det gleder jeg meg til til og hente henne til norge jeg blir virkelig den dagen jeg får brev fra udi om at hennes visum er innvilget den gleden kan ikke beskrives med ord

    SvarSlett
  4. Heisann. verdig triste historier, jeg håper dere får snart svar.

    Jeg lurte på ein ting, jeg holder på å sende skøknad om familieinnvandring me ektefelle. jeg reiste til kurdistan Juni 2010 jeg ble kjent med hverdens beste gutt, og vi bestemte oss at vi skulle gifte oss sommer 2011! eg e bare lærling som frisør og i tillegg har jobbet på kiwi i 2 år, men det er ikke akk. den inntekten UDI trenger, dt va ikke så mye jeg tjente!! så i Mai 2011 byttet jeg jobb + lærling. jeg reiste hjem i JUNI 2011 og giftet meg, så da har eg ikje tjent noe i JUNI og i juli. men fra august vil jeg tjene veldig mye per månd men. Som eg har lest det dere har skrevet føler jeg at UDI's kraver stemmer ikke, jeg har nå en liste med hva jeg skal ha me og hva jeg skal dokumenteres. Men jeg er sååå redd for å avslag, vet dere om noe jeg skal rette på eller vente på, vil ikke vente i 6 månder også får jeg avslag? hva faen, jeg kommer til ååååååå døøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø!!!! :( er så reddddd!!

    Hvor mange månder tidligere inntekt må jeg ha?

    SvarSlett
  5. heeeei
    Jeg er i samme båt, jeg oppfyller alle krav unntatt tidligere inntekter. Og vi har også ett barn sammen på 3år. Fikk avslaget i går i posten, og det etter 14 mnd. Hva har dere gjort???Noen som kan hjelpe meg her??? Jeg gjør hva som helst nå!!!!

    SvarSlett
  6. HEI FOLKENS,JEG HETER SALIHA, JEG KOMMER FRA TYRKIA OG JEG ER FØDT HER OG HAR UTDANNING.VI HAR GIFTET OSS DEN 18.09.2009 ,OGSÅ ETTER NOEN MÅNEDER SÅ HAR VI SØKT OPPHOLDTILLATELSE FOR MIN MANN,DEN 13.04.2010 ,1 MÅNEDE FØR VI SKULLE SØKE, SÅ RINGTE JEG TIL UDI, FOR Å SPØRRE OM JEG KAN SØKE VIS JEG HAR FAST VIKARIAT,OG DE HAR SAGT TIL MEG AT DET ER GREIT NÅR MAN HAR LANG VARIG VIKARIAT.OGSÅ SØKTE VI .ETTER 10 MÅNEDET DEN 12.02.2011FIKK MIN MAN AVSLAG P.G.A AT JEG IKKE HADDE FAST JOBB.JEG SKERV ET KLAGE BREV OG BEGRUNNET AT DET VAR DEMS FEIL, OG AT JEG SKAL FÅ FAST JOBB I DEN JOBBEN SOM JEG JOBBER NÅ , MEN BARE AT JEG VET IKKE NÅR DET SKAL BLI, AT OSLO KOMMUNE ER LITT TREIG, JEG SKREV DET HAR I KLAGE BREVET, OG PLUSS AT MIN ARBEIDSGIVER HUN HAR SKREVET ET BREV TIL MEG OM AT JEG SKAL FÅ FAST JOBB HELT SIKKERT.JEG SENDTE KLAGE BREVET TIL UDI. ETTER 3 UKE SÅ HAR JEG FÅTT BREV TILBAKE, OG PÅ DET BREVET SÅ SKREV DE AT DE IKKE GODKJENNER KLAGEN MIN, OG AT JEG MÅ SKAFFE MEG FAST JOBB FORT SÅ MULIG, VIS IKKE SÅ BLIR HELE SAKEN AVSLÅTT, OG DA MÅ JEG SØKE PÅ NYTT OG VENTE 14 MÅNEDE OM IGJEN, DE SKREV OGSÅ PÅ DET BREVET AT DE SENDER PAPIRENE MINE VIDERE TIL UTLENDINGSNEMDA, ¨Å JGE MÅTTE SLUTTE PÅ DEN JOBBEN SÅM JEG SKULLE FÅ FAST JOBB SENERE.JEG KJENNER EN MAN SOM DRIVER DAGLIGVARE BUTIKK ,OG JEG BEGYNTE OG JOBBE I DEN DAGLIGVARE BUTIKKEN DEN 01.04.2011, OG JEG SENDTE FAST KONTRAKTEN TIL UTLENDINGSNEMDA.

    UTLENDINGSNEMDA HAR SAGT TIL MEG AT BEHANDLINGSTIDEN DEMS ER GJENNOMSNITLIG 7 MÅNEDET, MEN NÅ BLE DET 8 MÅNEDET OG BEHANDLINGSTIDEN DEMS ER FERDIG, OG JEG HAR IKKE FÅTT NOE SVAR ENNÅ.JEG HAR EN ADVOKAT SOM HJELPER MEG MED SAKEN TIL MANNEN MIN , MEN HAR FOR HELLER IKKE GJORT NOE FORDI AT SAKSBEHANDLEREN ER LITT RASIST HAR MIN ADVOKAT SAKT TIL MEG.MEN JEG FIKK SNAKKA MED SAKSBEHANDLEREN OG HUN HAR SAGT TIL MEG AT HUN SKAL PRIOTERE SAKEN , OG AT VI SKAL FÅ SVAR FØR JULL, MEN JEG VET IKKE OM JEG KAN STOLE PÅ HENNE, JEG ER LITT USIKKER.


    EN ANNEN TING ER AT MIN MAN ER NETTOP FERDIG MED UNIVERSITET I TYRKIA, JEG HAR ET STORT PROBLEM OG DET ER AT MIN MANN MÅ TIL MILITÆRE , VIS HAN IKKE FOR KOMME SEG HIT INEN SLITTEN AV FEBRUAR 2012,I TYRKIA SÅ ER DET SLIK AT NÅR DU ER FERDIG MED UTDANNING ELLER SKOLE, VIS DU IKKE STUDERER SÅ KOMMER MILITÆRTJENESTE BREVET HJEM, OG DA MÅ DU TIL MILITÆRA. VIS MIN DRAR TIL MILITÆRE DA FOR JEG IKKE SE HAN I 15 MÅNEDET,TENK PÅ DET TIL NÅ SÅ HAR VI VENTET I 1 ÅR OG 8 MÅNEDET (20 MÅNEDET )PLUSS AT VIS MIN MAN DRAR TIL MILITÆRE DA BLIR DET DOBBEL SÅ MYE.OG DA VET JEG IKKE HVA JEG SKAL GJØRE, JEG TROR JEG KOMMER TIL Å TA LIVET MITT,DET SOM ER DRITT ER AT VIS HAN FOR GODKJENT NÅR HAN ER I MILITÆRE SÅ FOR HAN IKKE KOMME HIT, FORDI AT DE SLIPPER HAN IKKE FRA MILITÆRE.

    JEG ER OGSÅ BESKYMRA FOR AT DET SKAL SKJE NOE MED HAN , FORDI AT DET SKJER MASSE JORDSJELV I TYRKIA NÅ, SÅ HAN ER I FARE.

    MIN MAN HAN FOR IKKE SKAFFE SEG JOBB HELLER P.G.A. AT ARBEIDSGIVERNE I TYRKIA DE ØNSKER SEG FAST , DE VIL IKKE HA MIDLERTIDELIG , DET ER OGSÅ ET PROBLEM.

    JEG SKAL BLI GALL , JEG ER DEPRIMERT, JEG ER SLITEN, PSYKISK FERDIG, JEG HAR IKKE JOBB LYST....JEG HAR IKKE PEILING OM HVA JEG SKAL GJØRE VIDERE????VIS NOEN AV DERE HAR IDEER BARE KOM MED DET????



    JEG HAR EN FETTER HAN ER 28 ÅR , OG HAR SIN EGEN FIRMA, HAN HAR BIL, HUS,, ALT HAN TRENGER, HAN HAR SØKT OPPHOLDTILLATELSE 14 MÅNEDE SIDEN TIL SIN KONE. FORRIGE UKE HAN HAR FÅTT AVSLAG, VI KJØNTE IKKE HVORFOR DE HAR FÅTT DET, FETTERN MIN SPURTE OM DET, OG SKAL JEG SI NOE TIL DERE , DERE KOMMER TIL Å LE, FETTERN MIN HAN HAR FÅTT AVSLAG FORDI AT 5 ÅR TILBAKE SÅ HAR HAN VART SYKEMELD I 1 MÅNEDET , OG DET VAR GRUNEN, TENK PÅ DET HERLIGHET, JEG ER HELT FORBANNA....


    NOEN AV UTLENDINGENE DE ER DRITSEKKER OG GJØR MASSE DRITT OG DET GÅR UT OVER OSS, DE DØMMER alle utlendingene ,MED DET SAMME, URRETFERDIG, DA KAN VI UTLENDINGER OGSÅ VARE RASISTE MOT NORSKE OG SE PÅ DEM STYGT, FORDI AT DET FINS NORSKE SOM ER SLEMME , DA ER ALLE NORSKE DET SAMME da ,da kan vi også dømme dem , som de gjør mot oss.

    SvarSlett
  7. HEI FOLKENS??? DERE SOM LURER OM TIDLIGERE INNTEKT,JEG KAN BARE SI AT , 2011 KRAVET ER AT DU MÅ HA 225.400 KR INNTEKT I FJOR , MEN FOR DE SOM SKAL SØKE I 2012 SÅ MÅ INNTENKTEN VARE 132.400 KR I FJOR, SÅ DA BLIR DET SLIKK AT VIS DU SØKER I 2012 DA MÅ DIN INTEKT VARE 232.400 KR FOR 2011.....JEG HAR KUSINER OG VENINNER SOM ER OPPTATT MED DE TINGENE NÅ...

    SvarSlett
  8. Håper virkelig justisdepartementet nå behandler denne saken, å justerer på underholdningskravet...de har visst saken inne til vurdering nå sies det...å håper å komme frem til en endelig avgjørelse...da disse firkantede reglene ødelegger mange liv er det nå bare krysse fingerene...lykke til alle sammen... :)

    SvarSlett
  9. Helt utrolig! Verdens rikeste og beste land å bo i..!!

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.