onsdag 16. februar 2011

«Blir bedre statsråder av pappaperm»/Hva med våre barns rettigheter?

Jens Stoltenberg er helt overbevist om at regjerings to fedre i pappaperm vil komme tilbake som bedre statsråder enn før de var alene hjemme med hver sin datter.

(...)

- Jeg opplevde det som helt enestående. Jeg fikk en kontakt med Axel som jeg er sikker på at jeg ellers aldri ville ha fått.

- Dette gjør at jeg ikke bare blir en assistent til mor, men en likeverdig omsorgsperson på lik linje med min kone, sier barne- og likestillingsminister Audun Lysbakken, som skal ha permisjon en måned til.

Les mer her




Hva med våre barns rettigheter?

Hva med de utviste pappa'ene som bor i et helt annet land? Hva med de? Ikke får de retten til pappaperm slik dere gjør. Ikke får de se barnet sitt hver dag. Ikke får de kysse barnet sitt god natt hver eneste kveld. Ikke får de se alle de milepælene i utviklingen til barnet. I løpet av 2-5 år mister du mye av livet til barnet ditt... Og hvor god kontakt tror du barnet og pappa vil ha etter disse årene?

"Jeg fikk en kontakt med Axel som jeg er sikker på at jeg ellers aldri ville ha fått.", sier Statsministeren vår.
Hvordan kan du da sitte og se på at UDI og UNE amputerer familie etter familie? Hvordan kan du sitte og se på at noen barn i dette landet ikke har de samme rettighetene som andre barn? Rettigheten til å få kjærlighet og omsorg både fra mamma og pappa? Rettigheten til å vokse opp i en hel familie?

Jeg ble virkelig uvel av å lese denne artikkelen. Nå må dere virkelig gjøre noe for barna våre.

~Siv~


1 kommentar:

  1. Amen! Det provoserer vanvittig å se sånne kommentarer når vi vet at våre barn blir ignorert og Barnekonvensjonen blir tilsidesatt. Det er hyklerisk og dobbeltmoralistisk, og jeg skulle ønske jeg hadde hatt bare 5 minutter med hver av dem, og de skulle fått så ørene flagret!!!

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.