torsdag 24. mars 2011

En støtte til Rahim Rostami

«Dødsdømt» 19-åring fra Trandum til Iran-fengsel

* Kurdiske Rahim Rostami (19), kjent fra NRK, skal ifølge politioversatte dokumenter være dømt til døden ved steining. Likevel ble han tvangsutsendt fra Norge til Iran.
* 9. februar overleverte norsk politi ham til mulla-regimet, som satte han på enecelle i Irans verste fengsel.
* Verge Frode Olsen var den siste som snakket med Rostami på Trandum. Olsen er rystet over at den unge mannen nå risikerer henrettelse for å være en trussel mot «rikets sikkerhet».

(...)

UNEs nemndleder fester ikke lit til dødsstraffdokument. Konklusjonen:
«UNE kan heller ikke se at det foreligger individuelle omstendigheter som tilsier at klageren ved en retur står i en reell fare for å å bli utsatt for dødsstraff, tortur eller annen umenneskelig behandling eller straff.»

– Iran Human Rights ber norske og europeiske myndigheter om umiddelbart å stanse hjemsendelse av iranske asylsøkere. Norske myndigheter må ta sin del av ansvaret for at Rahim nå befinner seg i Evin-fengslet, der han vært utsatt for tortur og kan være i livsfare. Vi ber norske myndigheter om å gjøre det de kan for å redde Rahim, uttaler Amiry-Moghaddam.

Les mer her


Norge sendte 19-åring tilbake til torturfengsel

Til tross for at Rahim Rostam påsto at han var dømt til døden i hjemlandet ble han tvangsutsendt fra Norge. Nå sitter han fengslet i det som skal være Irans verste torturfengsel.

Les mer her



“Trengte ikke beskyttelse” i Norge, sitter nå i Teherans Evin-fengselet

Ifølge den norsk-iranske hjerneforskeren og talsmannen for Iran Human Rights, Mahmood Amiry-Moghaddam, står en 19 år gammel kurdisk mann i fare for tortur og henrettelse etter å ha blitt utvist av Norge.

Les mer her


An Iranian-Kurdish asylum seeker extradited from Norway to Iran is in danger of torture, ill-treatment or death at Tehran’s Evin prison

Rahim Rostami (19 years old) whose asylum application had been rejected by the Norwegian authorities was arrested by the Norwegian police on February 8th and extradited to Tehran, accompanied by two Norwegian policemen, on February 9th. After being handed over to the Iranian authorities he has been taken to interrogation and later to the notorious Evin prison where he is being held now. According to sources IHR has been in contact with, Rahim has spent many days in solitary confinement.

Les mer her


Underskriftskampanje: Free Rahim Rostami

Faksimile Ny Tid

3 kommentarer:

  1. Oh Gud.... sitter og leser om det, og hva UNE og UDI utsetter folk for og allikevel står de fast ved å mene det er det riktige å gjøre.

    SvarSlett
  2. Det er opprettet støttegruppe også på FB - http://www.facebook.com/home.php?sk=group_207074232653300&notif_t=group_activity

    SvarSlett
  3. Hallo seere, jeg er nelson og er i ferd med å dele mitt vitnesbyrd her, min mor introduserte meg for Great Baba Ogbogo da hun oppdaget at jeg ikke kunne få min kone gravid etter 3 års ekteskap. Så disse brakte så mye trøbbel i ekteskapet mitt og førte til skilsmisse. Hun sa, han er veldig åndelig og kan få min kone til å vende tilbake til meg i glede og vi kan få barn sammen. Til å begynne med tvilte jeg ikke på før jeg tok kontakt med ham og deretter kastet mektige trylleformular på meg og fikk kona mi tilbake. Og nå er vi også fornøyde med flotte barn, helt fra dagen Great BaBa Ogbogo jobbet for meg og løste problemene mine. Jeg gjorde et sterkt løfte om at så lenge jeg lever, vil jeg fortsette å vitne om godheten til hans store gjerninger, og for de der ute som har forhold og ekteskapelige vansker, raskt skulle kontakte ham og bli en lykkelig vitnemål som meg. Jeg slipper kontakten hans her, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com, eller WhatsApp-nummeret hans. +2349020168697

    Han fikk ekskonen min tilbake til meg i glede

    Han botet meg fra en impotent mann til en virkelig mann.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.