onsdag 9. mars 2011

European Court decision gives Irish children the right to have their parents live with them and work in Ireland

Ireland's practice of refusing to give some parents of Irish children permission to live and work in this country must now end after the Court of Justice of the European Union (CJEU) today ruled such immigration policies were in breach of European law, Immigrant Council of Ireland (ICI) senior solicitor Hilkka Becker said today.

Ms Becker said those parents who had already been deported must now be allowed to return.

The Court of Justice of the European Union today delivered its judgement in the case of Zambrano v Office national de l'emploi (in Belguim), which ruled that: "Article 20 of the Treaty on the Functioning of the European Union must be interpreted as meaning that it precludes a Member State from refusing a third country national upon whom his minor children, who are European Citizens, are dependent, a right of residence in the Member State of residence and nationality of those children, and from refusing to grant a work permit to that third country national, in so far as such decisions deprive those children of the genuine enjoyment of the substance of the rights attaching to the status of European citizen".

Ms Becker said the ruling would have major implications for Ireland.

"Put simply, what this means in practice is that Irish children have a right to live with their parents in Ireland and for their parents to work and provide for them within the State," Ms Becker said.

"No longer will families be allowed to be separated unless there is a truly exceptional reason.

"The Immigrant Council has worked with many families separated by our immigration rules and suffering real anguish and financial hardship as a result.

"We are delighted with this ruling."


Hentet her

2 kommentarer:

  1. Wow... denne kjente seg virkelig i magen. Er det mulig at dette kan gjelde for oss også? Det er godt å se at det virkelig skjer noe på denne fronten i Europa... Dette ga meg håp!

    SvarSlett
  2. Hallo seere, jeg er nelson og er i ferd med å dele mitt vitnesbyrd her, min mor introduserte meg for Great Baba Ogbogo da hun oppdaget at jeg ikke kunne få min kone gravid etter 3 års ekteskap. Så disse brakte så mye trøbbel i ekteskapet mitt og førte til skilsmisse. Hun sa, han er veldig åndelig og kan få min kone til å vende tilbake til meg i glede og vi kan få barn sammen. Til å begynne med tvilte jeg ikke på før jeg tok kontakt med ham og deretter kastet mektige trylleformular på meg og fikk kona mi tilbake. Og nå er vi også fornøyde med flotte barn, helt fra dagen Great BaBa Ogbogo jobbet for meg og løste problemene mine. Jeg gjorde et sterkt løfte om at så lenge jeg lever, vil jeg fortsette å vitne om godheten til hans store gjerninger, og for de der ute som har forhold og ekteskapelige vansker, raskt skulle kontakte ham og bli en lykkelig vitnemål som meg. Jeg slipper kontakten hans her, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com, eller WhatsApp-nummeret hans. +2349020168697

    Han fikk ekskonen min tilbake til meg i glede

    Han botet meg fra en impotent mann til en virkelig mann.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.