onsdag 16. mars 2011

Til panelet i debatten "Utvisning - En nødvendighet?"

Hei!

Onsdag 23. mars arrangerer Juss-Buss en debatt på Frokostkjelleren. Debatten omhandler tema utvisning. Jeg leste på invitasjonen at du er med som paneldeltaker og jeg sender deg derfor denne mailen.
  • Er utvisningspraksisen for streng eller burde den være strengere?
  • Hvilken betydning bør hensynet til barn som blir adskilt fra sine foreldre ha?
  • Står utvisningsinstituttet i forhold til den europeiske menneskerettighetskonvensjonen og barnekonvensjonen?

Dette er spørsmål jeg er veldig opptatt av da jeg sitter igjen alene med en sønn på to år, mens mannen min og far til barnet er utvist til Irak.

Jeg har derfor startet bloggen “Kampen mot UDI”. Dette er en blogg som skal være med på å sette lys på UDIs handlinger i familiegjenforeningssaker, og da spesielt i saker som omhandler barn. Barnekonvensjonen og menneskerettighetene blir i sak etter sak oversett og innvandringspolitiske hensyn går foran.

På denne bloggen samler jeg personlige historier og nyheter som dreier seg rundt dette med familiegjenforening der familier blir splittet av UDI/UNE eller familier som står i fare for å bli splittet og som lever under utvisningstrusselen.

Jeg håper du tar deg tid til å lese litt om hva utvisning kan gjøre mot familier som blir amputert. Vi er mange som lever i denne forferdelige situasjonen.

Jeg tror det kommer til å bli en spennende og interessant debatt.


Vi sees der!


mvh,

Siv Lilleberg Amin

Bloggen “Kampen mot UDI
Facebookgruppen “Kampen mot UDI


Denne mailen har jeg sendt til alle de som skal sitte i panelet på debatten.

1 kommentar:

  1. Hallo seere, jeg er nelson og er i ferd med å dele mitt vitnesbyrd her, min mor introduserte meg for Great Baba Ogbogo da hun oppdaget at jeg ikke kunne få min kone gravid etter 3 års ekteskap. Så disse brakte så mye trøbbel i ekteskapet mitt og førte til skilsmisse. Hun sa, han er veldig åndelig og kan få min kone til å vende tilbake til meg i glede og vi kan få barn sammen. Til å begynne med tvilte jeg ikke på før jeg tok kontakt med ham og deretter kastet mektige trylleformular på meg og fikk kona mi tilbake. Og nå er vi også fornøyde med flotte barn, helt fra dagen Great BaBa Ogbogo jobbet for meg og løste problemene mine. Jeg gjorde et sterkt løfte om at så lenge jeg lever, vil jeg fortsette å vitne om godheten til hans store gjerninger, og for de der ute som har forhold og ekteskapelige vansker, raskt skulle kontakte ham og bli en lykkelig vitnemål som meg. Jeg slipper kontakten hans her, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com, eller WhatsApp-nummeret hans. +2349020168697

    Han fikk ekskonen min tilbake til meg i glede

    Han botet meg fra en impotent mann til en virkelig mann.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.