torsdag 24. mars 2011

Løse påstande om EU-Domstolen

At påstå, som Hjalte Rasmussen igen og igen gør det, at EU-Domstolen er aktivistisk og uden respekt for medlemslandenes suverænitet, er en vidtgående påstand uden grundlag i virkeligheden.

Som så ofte før hævder professor, dr. jur. Hjalte Rasmussen, at EU-Domstolen er aktivistisk, og at den overtræder sine beføjelser. Det er der ikke generelt basis for at sige, men selvfølgelig kan en dom fra tid til anden falde ud, så det i hvert fald ser sådan ud. At det ser sådan ud, er dog ikke det samme som, at en dom faktisk går for vidt i forhold til de beføjelser, der er overladt til EU.

I den aktuelle dom i Zambrano-sagen, hvor EU-domstolen slog fast, at unionsborgerskab indebærer, at medlemslandene ikke må anvende foranstaltninger, der reelt fratager unionsborgere den effektive nydelse af kerneindholdet af unionsborgerskabet, dvs. retten til at opholde sig i EU, er der heller ikke tale om, at Domstolen overtræder sine beføjelser.

Les mer her

1 kommentar:

  1. Hallo seere, jeg er nelson og er i ferd med å dele mitt vitnesbyrd her, min mor introduserte meg for Great Baba Ogbogo da hun oppdaget at jeg ikke kunne få min kone gravid etter 3 års ekteskap. Så disse brakte så mye trøbbel i ekteskapet mitt og førte til skilsmisse. Hun sa, han er veldig åndelig og kan få min kone til å vende tilbake til meg i glede og vi kan få barn sammen. Til å begynne med tvilte jeg ikke på før jeg tok kontakt med ham og deretter kastet mektige trylleformular på meg og fikk kona mi tilbake. Og nå er vi også fornøyde med flotte barn, helt fra dagen Great BaBa Ogbogo jobbet for meg og løste problemene mine. Jeg gjorde et sterkt løfte om at så lenge jeg lever, vil jeg fortsette å vitne om godheten til hans store gjerninger, og for de der ute som har forhold og ekteskapelige vansker, raskt skulle kontakte ham og bli en lykkelig vitnemål som meg. Jeg slipper kontakten hans her, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com, eller WhatsApp-nummeret hans. +2349020168697

    Han fikk ekskonen min tilbake til meg i glede

    Han botet meg fra en impotent mann til en virkelig mann.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen en kommentar!
Ufine kommentarer vil bli slettet.